دنیای اینستاگرام

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

همیشه میگن تو هر کاری که میخوای حرفه بشی اول باید زبانش رو بلد باشی …
شما زبان اینستاگرام و اصطلاحات اون رو بلدین ؟
اگر می‌خواهید یک حرفه ای باشید و تمامی اصطلاحات مربوط به آن آشنا شوید، این مطلب را مطالعه کنید.
بیایید در ادامه همراه یکدیگر با زبان اینستاگرام آشنا شویم .

با زبان اینستاگرام آشنا شویم!

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود است که توا‌نسته کاربران زیادی را جذب خود کند. درجه محبوبیت این شبکه اجتماعی به حدی است که اپلیکیشن آن تقریبا در تمام گوشی‌های هوشمند به صورت نصب شده یافت می‌شود.

اینستاگرام از زمان معرفی تا امروز، پیشرفت فراوانی داشته و هر بار به طور منظم با دریافت آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارایه دا‌ده. همین موضوع، شناخت کامل اینستاگرام و همه توانایی‌هایش را دشوار کرده و باعث شده تا کاربران اصطلاحات ناآشنایی در این شبکه اجتماعی بشنوند. در این مطلب به طور جامع شما را با تمامی اصطلاحات و زبان اینستاگرام آشنا می کنیم. همراه تاپ شیم باشید.

پست چیست؟ (Post)

انتشار هرگونه متن، عکس یا ویدیو که شما در اینستاگرام آپلود می کنید را یک پست اینستاگرام می‌ نامند. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایل اینستاگرامتان نمایش داده می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به نمایش می‌گذارند، در صفحه اصلی اینستاگرام شما قابل مشاهده است.
پست می‌تواند به صورت عکس، فیلم یا تصاویر متحرک باشد و به نوعی مرکز اصلی فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. 

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

فید چیست؟ (Feed)

فید که در گذشته تایم لاین هم نام داشت (بخاطر نمایش پست ها بصورت آخرین پست ارسالی توسط فالوور های شما) و با گذشت زمان به رابط هوشمند اینستاگرام با الگوریتمی خاص تبدیل شد، در حقیقت همان اولین صفحه‌ اینستاگرام است که هنگام وارد شدن به اَپ با آن روبرو می‌شوید. در این صفحه می‌توانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را مشاهده کنید. در حقیقت فید در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

لایک کردن چیست؟ (Like)

همانطور که می‌دانید like (لایک) به معنای “علاقه داشتن” است. لایک کردن در اینستاگرام به این معناست که شما از پست یا مطلبی خوشتان آمده است و می‌خواهید این توجه وعلاقه‌تان را به اشتراک بگذارید. به این منظور اگر پستی در اینستاگرام نظر شما را جلب کرد، می‌توانید با کلیک روی آیکون قلب آن را لایک کنید. امکان لایک کردن پست با دوبار تپ روی عکس و ویدیوی منتشر شده هم وجود دارد. سایر فالوورها با کلیک روی تعداد لایک‌ها، از افرادی که پست را لایک کرده‌اند باخبر می‌شوند. تعداد لایک‌های یک پست به معنای محبوبیت آن خواهد بود؛ به همین دلیل هم نوعی رقابت در این زمینه بین کاربران اینستاگرام ایجاد شده است. با لایک مجدد پست میتوانید آن را از حالت مورد لایک خارج کنید.

همچنین شما می‌توانید تمام پست‌ها، کامنت‌ها، متن های ارسالی در دایرکت، پست های igtv و… را لایک کنید.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

فیلتر چیست؟ (Filter)

فیلتر همان افکت‌های تصویر است که برای انتشار عکس‌ و فیلم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. از این فیلترها برای زیبا سازی و جان بخشی بیشتر به پست‌ها استفاده می‌ شود.

کامنت چیست؟ (Comment)

کامنت (Comment) که به معنای “اظهارنظر کردن” است زمانی استفاده میشود که در اینستاگرام بخواهید نظر خود را در مورد یک پست بیان کنید، می‌توانید زیر همان پست نظر خود را بازگو کرده و به اصطلاح کامنت کنید. دقت کنید که این کامنت‌ها توسط همه قابل دیدن است و امکان لایک کامنت ها و پاسخ (reply) به کامنت شما از طرف بازدید کننده ها در زیر کامنت وجود دارد.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

بستن کامنت چیست؟ (Turn Off Commenting)

بستن کامنت در اینستاگرام به معنای غیرفعال کردن این بخش در پست‌ها است. با این کار دیگر افراد قادر به گذاشتن کامنت در پست‌های مشخص شده نخواهند بود، این امکان در هنگام پست گذاشتن فراهم شده است.

شِیر کردن چیست؟ (Share)

Share به معنای “اشتراک گذاری” و در اینستاگرام مانند همه شبکه های اجتماعی و برنامه ها به معنای اشتراک گذاری پست‌، صفحه پروفایل ، استوری و تمامی مطالب مورد نظر شما با افراد دیگر می باشد.

کپشن چیست؟ (caption)

کپشن به صورت کلی به نوشته‌ای می‌گویند که زیر یک عکس در کتاب، روزنامه یا برنامۀ تلویزیونی آورده می‌شود. در اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در توضیح پست اشتراکی خود عکس یا ویدئو مینویسید کپشن (caption) می‌گویند.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

پروفایل چیست؟ (Profile)

صفحه‌‌ای که پست‌های شخصی‌تان در آن قرار گرفته، پروفایل نامیده می‌شود. در پروفایل اطلاعات دیگری مانند بیوگرافی، تعداد مخاطبین ، استوری های های لایت و … هم نمایش داده می‌شود.

بیزینس پروفایل چیست؟ (Business Profile)

صفحه تجاری (یا همان Business Profile) اینستاگرام مخصوص افرادی است که قصد استفاده تجاری یا کسب وکار از اینستاگرام را دارند. با ایجاد یک بیزینس پروفایل، شما به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه خود دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که می‌توانند به فروش بیشتر شما کمک کنند و کاربران عادی اینستاگرام، به آنها دسترسی ندارند. در پست های بعد اطلاعات بیشتری دراین ارتباط برای شما به اشتراک می گذاریم.

فالو چیست؟ (Follow)

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص یا پیجی خاصی را دنبال کنید. بنابر این با فالو (follow) کردن یا همان دنبال کردن میتوانید به اطلاعات منتشر شده او دست یابید. اگر فالو کنید و او شما را اکسپت (قبول) کند، شما می‌توانید تمام پست‌های او را ببینید و هر پست جدیدی که می‌گذارد، در صفحۀ فید شما نشان داده می‌شود. همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند. برای اینکه به لیست دنبال کنندگان اکانت خاصی وارد شوید، باید صفحه مورد نظرتان را فالو کنید.

فالو بک چیست؟ ( Follow Back)

اگر فردی شما را در اینستاگرام دنبال کند و طی آن شما هم فرد را فالو کنید، در واقع شخص را فالو بک کرده‌اید. فالو بک یکی از پر استفاده‌ترین اصطلاحات اینستاگرام محسوب می‌شود.

فالوور کیست؟ (Followers)

follower در لغت به معنای دنبال کننده یا تعقیب کننده است. هنگامی که شما پیج شخصی را دنبال یا فالو می‌کنید، شما به فالوورهای آن پیج اضافه می‌شوید. در مقابل تمام کسانی که پیج شما را فالو (دنبال) می‌کنند نیز به فالوورهای پیج شما می‌پیوندد. تعداد فالوورها را میتوانید در صفحه پروفایل خود ببینید که هر چه تعداد فالوور بالاتری داشته باشید به معنای محبوبیت بیشتر صفحه شما خواهد بود.

فالووینگ چیست؟ (Following)

following در لغت به معنای پیروی یا تقلید است. وقتی شما دیگران را فالو می‌کنید، می‌توانید در قسمت فالویینگ (following) آنها را مشاهده کنید. در مورد بقیه پیج‌ها نیز به همین صورت است. فالویینگ هر پیج تعداد کسانی است که توسط آن پیج فالو شده‌اند.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

K (کا) و M (ام) در فالوور و فالووینگ چیست ؟

K نماد عدد هزار بوده و اینستاگرام در بخش فالووینگ و فالوور صفحات از آن استفاده می‌کند. برای مثال اگر صفحه‌ای ۱۳٫۵K فالوور داشته باشد، در واقع ۱۳۵۰۰ دنبال کننده دارد یا به عبارتی عدد ۱۳٫۵ در ۱۰۰۰ ضرب میشود. همینطور M نماد عدد یک میلیون است به طور مثال اگر صفحه ای ۲٫۳M باشد، درواقع ۲۳۰۰۰۰۰ دنبال کننده دار. در این وضعیت ارقام دهگان به بعد نمایش داده نمی‌شود.

صفحه پرایوت (Private) و پابلیک (Public) چیستند؟

به اکانت‌هایی که در حالت خصوصی قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید تایید صاحب صفحه را دریافت کرد، پرایوت گفته می‌شود. صفحات پابلیک آزاد هستند و افراد می‌توانند حتی بدون فالو کردن، به محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای فالو کردن صفحات پابلیک نیاز به تایید صاحب پیج نیست .

بلاک کردن (Block) چیست؟

در صورتی که فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، از لیست فالوور و فالویینگ هم خارج می‌شوید. علاوه بر این، فرد بلاک شده نمی‌تواند به صفحه شما دسترسی داشته باشد و تنها راه برای مشاهده شدن پیج، آنبلاک کردن خواهد بود.

ریپورت کردن چیست؟ (Report)

ریپورت این امکان را به کاربران اینستاگرام می‌دهد تا صفحات غیرمجاز را گزارش دهند. اینستاگرام با دریافت گزارش، صفحه مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دریافت ریپورت‌های متعدد، برای بستن پیج اقدام می‌کند.

ریکوئست دادن چیست؟ (Request)

در صورتی که می‌خواهید صفحه‌ای را فالو کنید، باید به آن درخواست فالو یا ریکوئست بدهید. برای اینکار باید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید و روی Follow کلیک کنید تا عنوان دکمه آن به Requested  تغییر کند. افرادی هم که قصد فالو کردن صفحه شما را دارند، باید به شما ریکوئست بدهند و بعد از تایید شما وارد لیست دنبال کنندگان‌ شوند.

کانفریم کردن چیست؟ (Confirm)

اگر شخصی به شما درخواست فالو بدهد، می‌توانید آن را با گزینه Cofirm تایید یا با Decline رد کنید.

بایو چیست؟ (Bio)

بایو که توسط برخی کاربران با عنوان «بیو» هم شناخته می‌شود، یک نوشته‌ چند کلمه‌ای است که افراد برای معرفی خود در پروفایل قرار می‌دهند. بایو هم مانند فالوور و فالووینگ به همه نشان داده می‌شود.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

یوزرنیم چیست؟ (Username)

Username یکی دیگر از پرکابردترین اصطلاحات اینستاگرام بوده و برای ارتباط افراد در این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Username یا ID هر کاربر با دیگران متفاوت است و افراد برای وارد شدن به صفحات مختلف، باید از آن استفاده کنند. دسترسی به صفحات از طریق آیدی به دو صورت قرار دادن آن در انتهای آدرس اینستاگرام مانند Instagram.com/Username و نوار جستجو امکان پذیر است.

منشن کردن چیست؟ (Mention)

منشن (mention) در لغت به معنای “اشاره کردن، ذکر کردن و نام بردن” است. دقیقا به همین معنا اگر بخواهید در اینستاگرام  به نام کسی اشاره کنید، از این قابلیت استفاده می‌کنید. در صورتی که فردی در پست، استوری یا کامنت، آیدی شما را به صورت Username@ ( بجای کلمه Username ، یوزر نیم یا ای دی پیج نوشته میشود) قرار دهد، اصطلاحا شما را منشن کرده است. افراد برای اینکه به شما اشاره کنند یا بخواهند نظرتان را به پست خاصی جلب کنند، شما را مشن می‌کنند. فرد منشن شده از طریق اعلان در اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شود.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

تگ چیست؟ (Tag people)

تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ دقیقا معادل آنلاین برچسب‌ است. تگ کردن دراینستاگرام مشابه اصطلاح قبل بوده، با این تفاوت که فقط برای عکس‌ها به کار برده می‌شود. برای مثال اگر در عکس گروهی شخصی حضور داشته باشید، آن فرد برای نشان دادن حضورتان، با قرار دادن آی‌دی در تصویر شما را تگ می‌کند.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

تگ چیست؟ (Tag products)

با اتصال اینستاگرام به صفحه بیزینس فیس بوک خود و یا روش های دیگر فعال سازی تگ محصولات استفاده از این تگ برای شما محیا میشود و میتوانید محصولات خود را که قبلا در سایت شخصی و یا فیس بوک معرفی کرده اید را با قیمت و توضیحات تگ کنید ، در این نوع تگ مخاطب مستقیمتا به صفحه خرید مخصول شما منتقل میشود و میتواند بصورت آنلاین آن را تهیه نماید.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

آرشیو چیست؟ (Archive)

Archive (آرشیو) در اینستاگرام معادل همان آرشیو کردن است. شما می‌توانید پست‌ و استوری های خود را آرشیو کنید تا هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید.

ذخیره پست‌ چیست؟ (Save)

در اینستاگرام تنها امکان سیوی که وجود دارد، سیو کردن در خود برنامه اینستاگرام است. شما هر پستی را که بخواهید می‌توانید سیو کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید. بتازگی روشی برای ذخیره پست ها بصورت کالکشن های تعریف شده شما اضافه شده که براحتی پست های مورد علاقه خود را دسته بندی کنید.

Turn on/off notifications چیست؟

با روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام شما می‌توانید انتخاب کنیدبه دلخواه خود از فعالیت‌های فالوورهای اینستاگرام خود به طور آنلاین با خبر بشوید.

میوت کردن چیست؟ (Mute)

Mute کردن استوری و پست به معنای بی‌خبر ماندن از انتشار محتواهای جدید است. برای مثال در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری شخص خاصی مطلع شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید

دایرکت چیست؟ (Direct)

Direct به معنای “مستقیم و بی‌واسطه” است.  اصطلاح دایرکت فرستادن به معنای ارسال پیام مستقیم و بی‌واسطه توسط اینستاگرام است. دایرکت بخشی است که در آن کاربران اینستاگرام می‌توانند با هم در ارتباط باشند و از این طریق به ارسال پیام متنی، عکس، پست و استوری بپردازند (پیشرفت از نوع اینستاگرام).

هشتگ چیست؟ (Hashtag)

هشتگ (#) حاوی برچسبی است که افراد برای شناخته شدن بهتر پست از آن استفاده می‌کنند. برای مثال اگر می‌خواهید عکسی از پیتزا منتشر کنید، می‌توانید از Food# استفاده کنید تا پست شما بهتر دیده شود. استفاده از هشتگ برای پست، استوری و بایو آزاد است.

به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای ممتفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد. مثلا اگر شما می‌خواهید عکس‌های طبیعت را ببینید می‌توانید با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کنید.

استفاده از هشتگ فوق‌العاده راحت است. کافی است پیش از هر چیزی که می‌خواهید بنویسید از یک علامت “#” استفاده کنید. همچنین این هشتگ‌ها را در موارد مختلفی می‌توانید استفاده کنید. مثلا در کامنت‌‌ها و زیر پست‌هایتان.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

استوری چیست؟ (Story)

توسط قابلیت استوری اینستاگرام می‌توان عکس، فیلم و تصاویر متحرک را برای مدت زمان محدود منتشر کرد. استوری‌ها برای ۲۴ ساعت در اینستاگرام قرار می‌گیرند و در این مدت، فالوورها می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

سرچ چیست و انواع آن کدام است ؟ (Search)

سرچ به معنای جست‌وجو کردن است. این یکی از قابلیت‌های قدرتمند اینستاگرام است که مخصوص جستجو کردن است. این قسمت شامل چهار بخش است :

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

۱- Search top

این قسمت به شما صفحاتی را نشان می‌دهد که بیشترین سرچ‌های خود شما بوده است.

۲- Search people

از این قسمت می‌توانید با جست‌وجوی نام افراد یا کسب‌وکارها پیج اینستاگرام آنها را پیدا کنید. در همین بخش هنگامی که شما نام کسی را سرچ می‌کنید، قسمتی به نام Suggested به شما افراد یا پیج‌های مشابه با سرچ شما را نشان خواهد داد.

۳- Search tags

از این قسمت شما می‌توانید هشتگ‌های مورد نظر خود را جستجو کنید تا پست‌هایی که دارای هشتگ مورد نظر هستند، به شما نمایش داده‌ شود.

۴- Search places

زمانی که شما جی‌پی‌اس (GPS) دستگاه خود را روشن کرده باشید می‌توانید در میان مکان‌ها، شهر‌ها و کشورهای مختلف جستجو کرده و تمام عکس‌هایی که در آن لوکیشن (location) گرفته شده‌اند را خواهید دید.

شات چیست؟ (Shout)

شاپ کلمه آخر Screen Shout است این اصلاح در حقیقت برای تبلیغ بین دو پیج استفاده میشود بذین صورت که از پیج شخص مورد نظر اسکرین شات می‌گیرید و در پیج (پست یا استوری) خودتان قرار می‌دهید و فالوورهای خود را ترغیب می‌کنید که او را فالو کنند.

L4L چیست؟

این اصطلاح مخفف Like for Like است. در حقیقت با استفاده کردن از این اصطلاح شما به دیگران می‌فهمانید که چنانچه پست شما را لایک کنند، شما نیز در پاسخ آنها را لایک خواهید کرد.

S4S چیست ؟

اینم مخففه Shout For Shout  است. این عبارت به این معناست که هر کس شما را فالو کرده، شخص مورد نظر شما را هم فالو کند. در حقیقت شما از پیج شخص مورد نظر اسکرین شات می‌گیرید و در پیج خودتان قرار می‌دهید و فالوورهای خود را ترغیب می‌کنید که او را فالو کنند. در مقابل آن شخص همین کار را در مورد شما انجام می‌دهد.

Follow Back چیست؟

اگر کسی شما را فالو کند و شما نیز در پاسخ او را فالو کنید، به اینکار فالوبک می‌گویند.

Block چیست ؟

در صورتیکه نخواهید شخصی هیچ نشانه‌ای از پیج شما ببیند (از قبیل خود پیج، فعالیت‌های شما و …) و در اصطلاح بخواهید او را از صفحۀ مجازی خود حذف کنید، به راحتی می‌توانید او را بلاک کنید.

Report چیست و چه کاربردی دارد ؟

با ریپورت کردن کسی به اینستاگرام اخطاری دادید که این شخص فعالیت غیر مجازی دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های کسی ۱٫۵ برابر فالورهای پیجش شود، آن پیج توسط اینستاگرام بسته می شود. البته با گذاشتن کامنت انگلیسی می‌توان از بسته شدن جلوگیری کرد. هر کامنت انگلیسی سه ریپورت را از بین می برد.

C4C چیست؟

بعضی ها به این مورد comment for comment یا Spam 4 Spam  هم می‌گویند . از این روش برای افزایش کامنت‌ها استفاده می‌کنند. روش کار به این صورت است که شما زیر پست کسی چندین کامنت می‌گذارید و و او هم در پاسخ چند کامنت برای شما می‌گذارد. این روش بیشتر به درد کسانی می‌خورد که ریپورت شده‌اند.

بومرنگ چیست؟ (Boomrang)

بومرنگ تصویر متحرکی است که از تکرار چند فریم کوتاه ایجاد می‌شود. قابلیت بومرنگ به طور پیش فرض در بخش استوری قرار گرفته است. برای استفاده از بومرنگ در پست‌های معمولی، باید اپلیکیشن اختصاصی بومرنگ اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

فوکوس چیست؟ (Focus)

کلمه Focus به معنی تمرکز و مرکزیت دادن می باشد اما مفهوم آن در عکاسی ، رسیدن به حداکثر وضوح است یا به عبارت دیگر فوکوس (FOCUS)  تنظیم فاصله کانونی عدسی لنز دوربین بر اساس فاصله جسم تا دوربین برای داشتن یک تصویر  واضح را فوکوس گویند . با این قابلیت سوژه از پس زمینه جدا شده و از این طریق و می‌توان به ثبت تصاویر پرتره پرداخت.

لایو چیست؟ (Live)

با استفاده از قابلیت لایو در اینستاگرام می‌توان به صورت زنده به ضبط ویدیو پرداخت. در این حالت فالوورها می‌توانند به صورت بیننده به لایو وارد شوند. امکان ارسال کامنت و لایک در بخش لایو هم موجود است .

اضافه شدن به لایو چیست؟ (Join to Live)

قابلیت گذاشتن لایو به صورت دونفره در اینستاگرام موجود است. با توجه به این قابلیت شما می‌توانید برای اضافه شدن به لایو افراد درخواست دهید و یا افراد جدید را به لایو خودتان بیاورید.

استیکر چیست؟ (Stickers)

ستیکر (Sticker) به تصاویری گفته می‌شود که معمولا در قالب یک کاراکتر (شخصیت) با ظاهری کارتونی برای بیان احساسات، نمایش رفتار یا عمل خاصی در ارتباطات اینترنتی مبتنی بر پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیکرهای اینستاگرام شکل‌های گوناگونی دارند و کارایی برخی از آن‌ها کاملا متفاوت است. گذاشتن موزیک در استوری، نظرسنجی، لوکیشن و مواردی از این قبیل، توسط استیکرها امکان پذیر است.

هاید استوری چیست؟ (Hide Story)

هاید کردن استوری به معنای پنهان کردن آن از برخی اکانت‌های خاص است. این ویژگی توسط گزینه …Hide Story From در منوی تنظیمات اینستاگرام در دسترس است .

هایلایت استوری چیست؟ (Highlight)

هایلایت به شما این امکان را می‌دهد که پس از گذشت مدت زمان ۲۴ ساعت از زمان پست شدن استوری، آن را در اینستاگرام خود نگه‌داری کنید تا هم  برای فالوورها و هم برای شما امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

در واقع با هایلایت کردن استوری خود در اینستاگرام، در صفحه پروفایل‌تان بخش جدیدی برای قرارگیری استوری‌های هایلایت شده شما ایجاد می‌شود و کاربران از آن طریق می‌توانند استوری شما را مشاهده کنند. دقت کنید که استوری هایلایت شده شما تنها در صفحه پروفایل خودتان ذخیره می‌شود و پس از گذشت زمان ۲۴ ساعت از پست شدن آن، در نوار استوری‌ها قابل مشاهده نخواهد بود.

اکسپلور چیست؟ (Explore)

در بخش اکسپلور اینستاگرام، پست‌های پیشنهادی این شبکه اجتماعی به کاربر نشان داده می‌شود. نمایش این پست‌ها بر اساس علایق شما، فالووینگ‌ها و فالوورهایتان است.

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

آی‌جی تی وی چیست؟ (IGTV)

آپلود فیلم در اینستاگرام در حالت معمولی محدودیت زمانی داشته و کاربر قادر به آپلود ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه در اکانتش نیست. با آمدن قابلیت IGTV می‌توان فیلم‌های طولانی‌تری را در اینستاگرام قرار داد، توسط این بخش این امکان به کاربر داده می‌شود تا با ساخت کانال شخصی خودش، ویدیوهایی با مدت زمان بیشتر از یک دقیقه را از این طریق آپلود کند. .

با زبان اینستاگرام آشنا شویم !

تماس تصویری چیست؟ (Video Call)

اینستاگرام در جدیدترین آپدیتش قابلیت تماس تصویری را به کاربر ارایه می‌کند و افراد می‌توانند از این طریق با هم در ارتباط باشند. در تماس تصویری اینستاگرام به صورت گروهی تا چهار نفر به صورت همزمان را پشتیبانی می‌شود .

ربات اینستاگرام چیست؟

ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که در نقش پیج شما، میتواند مدیریت کامل حساب شما را از طریق سایت تحت وب پستیبانی نماید ، یکی از مهمترین و کاربردی ترین کارهای ربات ارسال پست های خودکار ارسالی شده توسط شماست . برای اطلاع دقیق از کاربرد و ویژگی های ربات تاپ شیم اینجا کلیک کنید. ربات تاپ شیم یکی از پیشرفته ترین ربات های دنیاست که با توسعه و بومی سازی آن این امکان را بشما می دهد که به یکی از بهترین ها در حوزه کاری خود تبدیل شوید.

آیا اصلاحی هست که در این صفحه یافت نکرده اید؟
آیا شما با همه اصطلاحات اینستاگرام آشنایی دارید؟ 
نظر شما در رابطه با موارد معرفی شده در این مطلب چیست؟

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا