دنیای اینستاگرام

همه چیز درباره تولد اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام چیست و توسط چه کسی ساخته شده ؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر و… نیز به اشتراک بگذارند.

نخستین نسخه اینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی برای سیستم عامل ios ساخته و ورژن اندرویدی آن دو سال بعد در آپریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد. جالب است بدانید که این نسخه در کمتر از یک روز پس از عرضه در پلی‌استور، به رکورد یک میلیون دانلود دست یافت که در نوع خود بی‌نظیر است . نسخه تحت وب آن در نوامبر ۲۰۱۲ با امکانات کمتر در اختیار کاربران قرار گرفت و سپس در ماه آپریل ۲۰۱۶ برای سیستم عامل ویندوز موبایل نسخه ای را عرضه شد. در حقیقت اینستاگرام نمونه بارز عبارت «شکست مقدمه‌ی پیروزی» بوده که توسط کوین سیستروم ( Kevin Systrom ) و مایک کرایگر ( Mike Krieger ) ساخته شده است.

با هم تاپ شیم Topshim

کوین سیستروم ( Kevin Systrom ) در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ میلادی در نیویورک متولد شد. او یک کارآفرین و مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که در حقیقت یکی از اصلی‌ترین موسسان شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود.
مایک کرایگر ( Mike Krieger ) در ۴ مارس ۱۹۸۶میلادی در سائو پائولو برزیل متولد شد . وی یک مهندس نرم‌افزار اهل برزیل است .
کوین سیستروم و مایک کرایگر سال ۲۰۰۶ در رشته مدیریت علوم و مهندسی از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شدند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد و متوجه شد که باید به شخصی به عنوان موسس برای راه‌اندازی شرکتش نیاز دارد، به استنفورد برگشت و سراغ مایک کرایگر را گرفت. شاید به همین دلیل هم هست که سیستروم می‌گوید: من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم.

با هم تاپ شیم Topshim
طرح اولیه اینستاگرام

درواقع این شبکه اجتماعی زمانی شکل گرفت که این دو شخص در پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که (Burbn) نام داشت و مربوط به عکاسی با موبایل بود در سان‌فرانسیسکو فعالیت داشتند، توسعه پیدا کرد.

مایک معتقد بود که این پروژه به برنامه فوراسکوئر شبیه است با این تفاوت که می‌تواند قابلیت‌های بیشتری داشته باشد. سپس تمرکز بر روی این پروژه ادامه پیدا کرد.

آنها از همان ابتدای کار خودشان را از سایرین متمایز کرده بودند. دوربین‌های موبایل تصاویر را به شکل مستطیل به ثبت می‌رسانند اما شما باید این تصاویر را به شکل یک مربع در اینستاگرام بارگذاری می کردید، دقیقا مثل دوربین Polaroid SX-70، که لوگوی اینستاگرام نیز الهام گرفته از همین دوربین است و با گذشت زمان در آپدیت های بعد این محدودیت از اینستاگرام برداشته و امکان قرار دادن تصاویر مستطیلی هم ممکن شده است.

با هم تاپ شیم Topshim

اپلیکیشن دوست‌ داشتنی اینستاگرام از شروع کار خود همواره در حال پیشرفت و تغییر بوده است. بطوری که خیلی از ویژگی‌ و قابلیت‌های منحصر به فردی که در طول این سال‌ها به آن افزوده شده‌ ، در آینده به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

با هم تاپ شیم

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا